2009-09-06

Nått roligare

Idag när J kom för att leka med Trollungen så ursäktade jag som vanligt våran röra, men mamman tyckte det bara var kul att se att flera än hon prioriterade annat än städning. Hon hoppades vi gjort något roligt med vår dotter och då allt är roligare än att städa var svaret JA. Men denna vecka har vi ju gjort lite mer än vanligt, vi har varit i stallet och Trollungen ser verkligen fram emot nästa gång. Maken hade med sig Trollungen och M på cirkus och när tjejerna red kamel ropade några grannar "Heja Trollungen" så att det ekade i tältet. Vi har hunnit med att tömma tvättunnan och det hänger rena kläder på tork, gräset är klippt, så det är inte bara roliga saker som tagit tid. Tyvärr regnar det ju mest hela tiden så av altanbygget är det inte mycket som blivit gjort, men äppeldricka har vi en sats stående på diskbänken.

Mitt i all lek med J kom Trollungen ner till mig och funderade om det inte var någon springtävling, hon tyckte nog jag skulle passa på och titta på det när hon hade så himla kul med J, tyvärr fanns det ingen friidrott på TV, men jag håller på och läser en bok av Sue Grafton, nämligen "L som i laglös", den är helt ok, så det var inget synd om mig. Snart är det dags för en ny bok, men det blir inte nästa bok i serien, den var utlånad när jag var till biblioteket...

Inga kommentarer: