2009-11-25

En köpfri dag

Hörde just på radion att det på lördag är "en köpfri dag", en dag då man inte ska handla, kan undra hur många som hörsammar detta, det är ju löning i veckan. Men tanken är ju bra, att genom att inte handla aktivt göra en handling. Men jag har inte hörsammat detta tidigare trots att det varje år i november firas En Köpfri Dag (Buy Nothing Day) världen över av miljoner människor som har fått nog av shopping- och konsumtionshets. Samtidigt passar man på att belysa vikten med att minska på avfallet, om jag fattat radion rätt.

Själv hoppas jag slippa handla denna lördag, det skulle väl vara om jag upptäcker att jag glömt nått viktigt eller om något tar slut, men med tanke på att jag brukar ta i så det räcker i flera dagar efter kalasen så ska jag nog slippa handla, eller så gör jag som jag brukar; skickar Maken...

Inga kommentarer: