2009-11-15

Order

I fredags tyckte jag att Trollungen och jag skulle gå hem och börja städa hennes rum, så att när Maken kom hem kunde vi flytta på hennes möbler och börja måla. För nu var det äntligen dags att få bort de gula väggarna och nallarna och föra in det lila och mer flickiga i Trollungens sovrum. Detta föll inte i god jord, städa är inte kul och när jag senare förslog att hon kanske kunde sova en av nätterna denna helg hos Farmor och Farfar, om det passade dem, så lös ungen upp. Hon kom fram till att hon var superduper hungrig, vilket inte var konstigt då hon ätit hela två knäckemackor till lunch och behövde spagetti och köttfärssås så snart vi kom innanför dörren. Sen var det Winx på TV och då kunde jag packa hennes saker, för nu hade vi kollat att hon fick sova en natt hos Farmor och Farfar. När jag tyckte att hon kunde ta sin "hutt"(omega 3 och 6) vägrade hon, den skulle med, då förstod jag vart vi var på väg, Trollungen tänkte vara borta hela helgen. Sen kom kommentaren som klargjorde allt; "Då kan du och pappa städa och måla mitt rum, ni måste vara klara på söndag, för då kommer jag hem."

Idag är det söndag, rummet är målat, men vi måste fixa något över den gamla bården, nallarna lyser igenom, vi ska möblera och fixa nya lampor, men väggarna är lila och tänk att lite färg gör så stor skillnad...

1 kommentar:

Bloom sa...

WINX ÄR SÅ BRA!