2009-11-26

Tillfälligt slut

Kl 14 tänder vi grillen på lördag och då var ju tanken att jag skulle ha en massa gott som våra gäster skulle mumsa i sig, nu blir det säkert så, men inte på det jag planerat. Igår efter att Trollungen och jag varit i stallet kom Maken och vi åkte till Tranhem, ett i mitt tycke fantastisk bra gårdsbutik, även om dwt igår blev ett bottennapp. Den som jobbade var inte nån av de vanligt glada och trevliga vi träffat där, utan en som inte ville sälja och det kändes tråkigt, än tråkigare var att det i disken inte fanns det vi ville köpa och på frågan om de hade det eller skulle få hem fick vi svaret "Ja, nån gång", men när jag frågade om det skulle komma till helgen fick jag inget svar. Nu hoppas jag att hon hade en dålig dag och att jag nästa gång får bättre hjälp, för som sagt jag gillar stället och deras varor, och att jag på lördag har hittat något att ersätta min strålande idé med, helst nått än bättre...

Inga kommentarer: