2009-11-12

Glutenintolerans

Att jag inte mår bra när jag äter något med gluten har jag vetat ett tag nu och börjar vänja mig vid det. Visst saknar jag en massa saker, som färskt matbröd, pasta och att slippa läsa på allt jag stoppar i mun. Men vinsten är så mycket större, det är fantastiskt att slippa ha ständigt ont i magen och plötsligt har mitt blodvärde blivit så mycket bättre, och bidrar säkert till att jag är piggare än på länge.

Men det är knepigt när man ska bort, för inte nog med att jag inte äter gluten, Maken och Trollungen fixar inte laktos, med för dem finns det i alla fall tabletter de kan ta när vi är på kalas. Själv har jag löst det hela med att ha med mig matsäck när jag åker eller går till nära och kära. Det gäller att hitta lösningar och inte ser hindren...

Inga kommentarer: