2010-10-08

Del 3

Igår kväll slogs nått form av rekord på akuten i K-stad, jag ringde sjukvårdsupplysningen vid 21.30, vi åkte ner vid 22, det var som vanligt svårt att få en parkering så jag såg framför mig att det skulle bli en lång natt. Det var med stor förvåning jag konstaterade att vi var nr 1 i väntrummet, inte han vi läsa en enda bok för Trollungen innan vi fick komma in på rummet och läkaren kom inom 15 minuter. Hon kunde konstatera att det inte var urinvägsinfektion vilket var vad vi trodde, utan hon tror att det är en blåskatarr av enklare slag och ordinerade vila, Ipren och mycket att dricka och blir Trollungen sämre måste vi höra av oss igen. Nu till rekordet, vi var hemma före 23.30, det ska jämföras med när vi var på akuten sist då fick vi vänta med att anmäla oss i över en timme.

Själv mår jag allt annat än bra, så Maken är hemma och VAF:ar. (F:et = familj)

Inga kommentarer: