2010-10-06

Hängig

Vi har problem med vår hemmatelefon, den bara sprakar och det lär bero på en krock i jacket, enligt han som skulle laga det, och frågan nån mig eller Maken så hänger det samman med regn, och fukt. Så idag när det ringde ett skyddat nummer så svarade jag inte, men det ringde snabbt på min mobil, och det visades vara Fröken för förskoleklassen, Trollungen var hängig och gick inte att känna igen, var bara att hämta hem min älskling.

Det var verkligen en hängig och inte alls våran vanliga tjej som satt i en soffa på skolan och väntade. Väl hemma var allt diffust och det verkade först bara vara en trött och sliten tjej, men nu slog plötsligt febern till, så vi fick åka och köpa Ipren, en kladdkaka och kräm.

Nu ligger Trollungen i sin säng under filten, mumsar på kladdkakan och tittar på TV, Winx-tjejernas första långfilm som jag plockade fram ur gömmorna jublade hon över, men har inte slagit på. Det kan ju hänga samman med att vi i lördags satte upp en parabol och på så vis fick en massa nya barnkanaler. Men filmen var ju lite otäck, så det kanske är bäst att jag fixar lite att äta och sen bäddar ner oss båda i soffan så kan vi se filmen ihop...

Inga kommentarer: