2010-10-20

"Du har väl bara ont???"

Idag är ingen bra dag att vara jag, lederna i ryggen tar knäcken på mig. Önskar så att jag hade kunnat varit med på Reuma Rehab under hösten, förstår inte hur jag ska fixa vintern, men det löser sig väl på nått vis. Pratade med sjukgymnasten igår och hade då förhoppningen om att få hjälp snarast och det ska jag få, vi har bara lite olika uppfattningar om tid. När hon sa snarast trodde jag min dumma nöt på max en veckas väntan, men i hennes värld handlar det om en månad, vilket betyder att om jag har tur får jag börja på vattengympa om 5 veckor.

Trollungen har lärt sig att läsa av mig lite väl bra och hör på min röst hur jag mår. Det är förstås bra att hon vet hur jag mår men jag gillar inte att hon som är ett barn redan nu ska behöva ta hänsyn till min sjukdom, men nu ser ju vårt liv ut som det gör och ingen av oss kan ju ändra på fakta. Tyvärr är jag förmodligen på väg in i ett skov och idag när vi började få ont om tid frågade Trollungen plötsligt; "Du är väl inte arg? Du har väl bara ont?" och hon hade helt rätt, jag har bara ont...

Inga kommentarer: