2010-10-28

Återbesök

Idag har jag varit på återbesök till Torsby och det var som att åka på semester, att få sitta helt själv i bilen i drygt 1,5 timmar enkel väg, efter att ha haft Trollungen hemma och sjuk hela vecka. Själva återbesöket visade att jag numer bara är överviktig och att jag följer genomsnittet när det gäller min viktnedgång så här långt. en själva behållningen var ändå att få träffa de andra ut 3 som gick samma kurs som jag inför op. Det är nyttigt att höra att vi alla är ganska lika och att ingen är slavisk under alla regler och råd vi fick inför och efter op.

Innan jag åkte tog jag fram måttbandet för att se om det hänt nått, det visste jag ju att det gjort, men det är svårt att se skillnaden på sig själv, bla har jag minskat 8 cm runt låren, låter kanske inte så mycket men om man tar ett måttband så ser an att det är rätt stor skillnad. Detta gav mig lite råg i ryggen, tanken på att bära runt på över 15kg extra gör ju också att jag förstår att det hänt en del, men so sagt det är svårt att se förändringen...

Inga kommentarer: