2010-10-02

Vänner

Jag möttes av en gråtande Trollunge när jag skulle hämta henne igår, hon hade bara fått mjölk till mellis, jo mackor hade hon fått, men alla andra hade fått O´boy och det fick inte hon, varför kunde inte vikarien svara på, och jag har ingen bra förklaring att ge mitt barn. Blir lite upprörd över att Trollungen ska behöva känna sig illa behandlad och utanför, räcker det inte med att hon inte fixar laktos...

Men sen slog jag till, varför ta bara ett barn när man kan ta två från Fritids, jag slog en pling till Kompisen H:s pappa och fick ett ok, så ingen kan anklaga mig för stöld, men det är inte sista gången jag tar två...

Det märktes att det var en efterlängtad eftermiddag för båda ungarna, de stängde in sig på Trollungens rum, spelade dataspel och sen låg de i sängen och tittade på film, det enda jag märkte var att Hunden var putt på att dörren var stängd och att det skrattades en hel del.

Det jag inte räknat med var att två plötsligt kan bli tre, det knackade nämligen på ytterdörren och vips så hade jag tre 6-åringar som lekte på övervåningen, men då tog de två första en paus i mysandet och det lektes en massa. När det sen var dags att skicka hem kompisarna så slutade det med att Kompisen H blev kvar ett tag till. Det mumsades köttfärs, gurka och chips, Trollungens recept på fredagsmys, men H vågade även smaka Tacogratängen och de avslutade kvällen med att stoppa i sig en massa jordnötsringar där de satt tätt ihop och såg på TV.

Kompisen H är en sån där kompis som går utanför alla vanliga begrepp, han är kille, men ändå inte, han är en superduperkompis, men inte bästa kompisen, han är helt enkelt Kompisen H...

Inga kommentarer: