2011-08-26

Cirkusassistent

Igår hade Trollungen rena rama julafton, hon hade räknat ut att det var dagen hennes pappa skulle få lön och med otydliga föräldrar betydde det en massa saker som hon blivit lovad. För om man som förälder säger att vi inte kan köpa saker just då pga av att vi inte har pengar till det och på frågan om när vi får pengar bara svara på när lönen kommer och inte gör klart att det inte betyder att vi tänker köpa allt hon vill ha så är frågan om vi lovat eller inte lovat.

Nu hade jag lovat en ny gympapåse, och det vet jag att jag lovat, och på Maxi hade de ett erbjudande att om man köpte ett sätt med tröja och tajts fick man en gympapåse och en vattenflaska, och ja jag gick på den enkla och köpte setet för 149:-, hade jag bara köpt påsen hade det gått på 65:-. Men nu behövde Trollungen mer träningskläder, då hon har gympa två gånger/vecka och tränar fotboll eller handboll två/vecka, plus innebandy en gång, så går det åt en hel del av den varan.

Men så var det ju allt det där andra, en leksak som jag inte visste att jag lovat men som jag köpte, orkade inte ens tänka på bråket annars, det var ju dessutom torsdag och då är jag inte på det bästa humöret. Stuvade makaroner blev det till kvällsmat, kan verka simpelt, men vi hade ebb i kassan och både makaroner och "röd" laktosfri mjölk fick vänta på att inhandlas tills igår. Det var vad jag hade lovat och jag kom billigt undan om man jämför med Maken.

Det var en mäkta stolt tjej som kom hem lite före 22 igår kväll, efter att ha varit på cirkus med sin far. De hade ätit popcorn, köpt nån snurra som lyser, men det största av allt var ändå att Trollungen fått gå in i manegen och vara assistent till en clown som trollade. Inte blev det sämre av att en av "våra" busar utbrast "Det är ju Malin" så det ekade i cirkustältet, att han dessutom stod på sin stol och applåderade och jublade är bara en bonus. Idag har Trollungen en banan med sig till skolan, det vad den hon trollade fram och det var många i publiken som kände igen henne. Det märktes i morse då det var många som kommenterade det hela när jag lämnade henne idag.

Inga kommentarer: