2011-08-29

Kalashelg

Helgen gick som vanligt i 110, men det var trevliga 110, vi åkte till Mams i fredags och Trollungen och jag var ut på "stan" en sväng i lördags, köpte det sista till presenten vi senare på dagen gav "Moster B". Men jag tror Trollungen uppskattade besöket på "Sveas" och inköpet av bullar mm mest. Eller om det var att köpa lördagsgodis till sig själv och de två fyrbenta, som faktiskt lyckades slappna av i varandras sällskap, vilket känns som en stor seger, vi behövde inte ha Hunden ute i bilen hela tiden.

Morbror T var som vanligt en retsticka, vilket jag uppskattar, för det är hans sätt att säga att han älskar oss. (Om det nu inte är så, så låt mig leve i den tron) Han hade redan innan kalaset gjort klart att vi skulle äta gott och vara trevliga och det tror jag vi alla tyckte att vi gjorde och var. Men efter kalaset fick vi plocka körsbär och han sågade ner träden så vi kom åt bären, jag har börjat kärna ur dem, men det tar tid. Det kommer att vara värt slitet, för jag verkligen älskar körsbärsmarmelad på Brieost, plommonmarmeladen är inte heller dum. Kan hända att jag ska plocka Krikon imorgon, om körsbären är klara, för en ny sats Krikon-(=plommon)marmelad.

Gårdagen såg vi inte Trollungen särskilt mycket, hon var hos en av sina bästa kompisar och lekte och när det var dags för Handbollsupptakt valde hon att vara kvar hos kompisen. Hon gillar inte möten gjorde hon klart för sin far. Jag slapp halva mötet, då min uppgift var att grilla korv. Måste bara säga att vi åter igen hade tur med vädret, för i lördags kunde vi sitta ute i t-tröja och trekvarts-byxor och i Forshaga regnade det och åskan gick med blixtar här och var. Igår regnade det när friidrotten gick av stapel och solen sken vackert när jag och Maken grillade korv.

Inga kommentarer: