2011-08-23

Koppar

Tanken var att jag skulle skriva om de senaste kopparna jag testat, nr 3-6, men jag vill ju lägga ut bilder på dem också, och det är inte alltid tekniken och jag vill samma sak, så nu hittar jag inte bilderna jag tagit och inte finner jag kopparna på nätet heller, men skam den som ger sig, jag fortsätter letandet, och vem vet kanske kan jag få till det. När jag ändå är igång med att komma ifatt lyssnar jag på "Sommar i P1", är inte säker på att jag kommer att hinna höra alla, men har till 20 sep. på mig, så det borde gå, om jag tar ett par tre stycken om dan. Men snart börjar ju Vm i friidrott och då lär jag ju få planera mitt liv efter det.

Nacken är helkass, läkaren är tillbaka imorgon och jag har svårt att se att vi ska hinna träffa min handläggare från FK innan månaden är slut, så jag räknar med förlängd sjukskrivning...

Asiatic, kopp nr 4. en riktig toppen kopp.
Här ger jag upp sökandet av en bild, måste bli bättre på att ta kort när jag testar kopparna och inte bara skriva upp vad de heter. Nu är det så att jag tagit en del blider, men de är helt kass, jag behöver en kamera som tar bilder som jag vill att de ska se ut...

KOKA, Blå, kopp nr 5, den hamnar inte så högt på listen, men det är alltid gott att dricka kaffe i en riktig kaffekopp.
Bilden hittade jag på tradera.se
Kopp nr 6, Skåne original, helt ok, men inte en toppen kopp.
Är fullt medveten om att det är ett fat på bilden, men det är det bästa jag kan komma med för tillfället...
Här hittade jag bilden

Erkänner att jag inte är helt säker på att jag har rätt kopp/bild, namnen är jag säker på, men minnet är kort och därför kan jag ha blandat friskt. Med tanke på att jag har en himla många koppar kvar att testa hos "Fru Kopp", så måste jag nog tänka ut en ny strategi, för annars kommer jag inte att ro detta i hamn...

Inga kommentarer: