2011-12-26

Annandagsfik

Trot om ni vill, mn idag var jag först ur sängen, och det frivilligt och inte pga värk, jag hade helt enkelt sovit klart. Kan också hänga samman med att det var lite att pyssla med inför "Annadagsfikat". I år "tog" jag tillbaka tradionen att bjuda på fika, "Ris a la Malta" "glöggbord" Kaffe mm mm.

Straxt före 14 kom Kumlingarna, och så dök de från Skoghall upp och så kom Makens Morbror O, det blev några trevliga timmar och om någon åkte hem hungrig får han/hon skylla sig sälv, för det finns kvar av en del i alla fall. Kan bli go´fika fler gånger...

Lite fler julklappar byttes och jag tror att vi alla var nöjda med det vi fick, även om min älskade Morbror T påstod att åsnan skulle påminna honom om mig, det var ju inte tanken, det var ju don efter person och då inte efter givarna utan han som fick just åsnan.

Nu har lugnet laggt sig här hemma, vi har vinkat av våra gäster och jag tänker ligga i soffan, det är lyx det, tror ag ska hämta en skål chips....

Inga kommentarer: