2011-12-30

Mellandagar

Maken var ledig en dag av dessa mellandagar, den dagen passade vi på att fika i det "nya" huset på Slingerstigen. Själv har jag mest legat i soffan, nacken mår inte nått vidare, men jag har haft några underbara dagar ändå. I förgår var vi till grannarna till Pingstkyrkan och åt kvällsmat, spontna inbjudningar sånt uppskattas alltid och mat behöver man ju alltid fylla på med.

Det är tur att Trollungen har bästa kompisar, hon har åkt skridskor två dagar och varit till badhuset en dag, sen har de lekt, lekt och åter lekt. Som sliten mamma är jag grymt tacksam över föräldrarna till tösen Trollungen varit med dessa dagar och ska komma på ett sätt att visa min tacksamhet på, utan att göra dem förlägna. Tror att de upplever det enklare att ha med en kompis till sin tös och jag gläds åt att valet så ofta faller på min.

Idag har både jag och Trollungen en mellandag, vi har varit till Tanhems gård, och på ICA här i Forshaga, utan att Trollungen gnällde eller tjatade. Vi har köpt kött mm för att imorgon kunna tillaga en festmåltid, det blir kalvstek med potatisgratäng, även om Trollungen och sonen i huset vi ska till ska äta spagetti. Trollungen har beställt chokladpudding med div tillbehör och själv vill jag ha en chokladpannakotta, så det blir att göra både och.

Idag har både jag och Trollungen en riktig mellandag, en dag då vi inget gör, om man bortser från att vi handlat, men vi passade på att köpa godis, som vi kallar för fika. Vet ju att hon har ett behov av att få tid för sig själv ibland och det får hon idag.

Imorgon är det åter sista dagen på ett år, det går för fort, även om det många gånger känns som om dagarna aldrig tar slut pga smärta mm, men trots allt så ser jag tillbaka på 2011 med glädje, det finns vissa saker jag helst varit utan, saker jag själv inte kan påverka, men jag har funnit många guldkorn och det är det som är det viktiga, att kunna glädjas åt de små ljusglimtarna och njuta av det goda.

Inga kommentarer: