2011-12-31

Åter ett årsskifte

Så var det åter årets sista dag, och som vanligt är det med blandade känslor jag tar mig igenom denna dag. Som tur är har vi underbara vänner att umgås med och jag hoppas åstakomma kanongod mat. Nu är det ju rätt svårt att misslyckas med potatisgratäng och att helsteka en köttbit brukar jag alltid fixa, men man vet ju aldrig. Trollungen har beställt chokladpudding med div tillbehör till efterrätt och jag har gort choklad pannakotta, varför bråka om nått så simpelt årets sista dag, det får helt enkelt bli två efterrätter. Hoppas få riktigt kaffe, sist vi var där bjöd "Lillfisen" på kaffe med granbarr, men i små koppar, men som vanligt var det bara jag som var tvungen att dricka upp.

"Så hastigt flydde åter ett år
med dagar som växlats till minnen,
några med klarhet som från igår
har mejslats med fasthet i sinnen.

Dagbok är tecknat blad efter blad
av hand som skrivit vad livet gav,
allt står tecknat på rad efter rad
för att ej dränkas i glömskans hav." Holger Nilsson.

Önskar alla ett gott nytt år!

Inga kommentarer: