2012-01-25

Löning

Januari har en förmåga att vara väldigt lång, i år är inget undantag, men idag trillade det in några slantar, så jag började dagen med att köra Trollungen till skolan och for sen till ICA. Där fann jag lite billigt kött, så nu kokar en köttgryta på spisen, hamburgare blir det på fredag, de var det också halva priset på, för även om jag idag är rikare än igår så är det snart ebb i kassan igen.

Ska koka en gryta "tomtegröt" idag, blir kvällsmat i omgångar då Maken ska på tränarutbildning och då är det smidigt med mat som går att värma i micron. Trollungen lär inte bli ledsen över att få gröt idag och köttgrytan passar bra nån dag i helgen, om den inte äts imorgon.

Själv är jag så trött, i måndags vaknade jag aldrig riktigt, igår gick jag halvsovande genom dagen och idag är jag än tröttare. Har pratat med de på reumatologen och det beror förmodligen på att jag pga såret på tunntarmen varit tvungen att byta ut en tablett och den nya ger inte samma effekt, och jag är förmodligen på väg in i ett skov. Såret orsakades till 99,9% av en tablett jag ätit i över 10 år, men efter op så angrep den tunntarmen och inte magen och då funkade inte Omeprazolen. Men förhoppningsvis kommer kroppen att anpassa sig till den nya medicinen, annars ska jag få testa nått annat, synd bara att man måste ge den nya ca 2 månader innan med säkerhet kan säga bu eller blä...

Inga kommentarer: