2012-01-19

Tråkig torsdag

Torsdagar är ju som alla som känner mig inte en dag jag gillar, det är ju inte för inte jag kallar den för "hatad torsdag". Men en sak är säker den blir mindre hatad om jag slipper gå upp 7 för att få Trollungen till skolan. Det slapp jag idag, hon får allt ha en feberfri dag innan hon återvänder till skolan.

Är medveten om att jag har ett snällt och duktigt barn och är enormt stolt över Trollungen, jag får nämligen sova när hon är hemma och Maken jobbar, vid 8 fick jag förvisso lämna sängen för att hjälpa henne, men sen sov jag sött vidare till 9.30. Vaknade av att hon stod vid min säng och talade om att korv med bröd ville hon ha till lunch, men en äggmacka vore gott till frukost. Min mage, som jag ingen har, vände sig nästa ut och av bara tanken.

Men Trollungen har lösningar på det mesta och en egen mobil, så hon ringde Farfar och han och Farmor hoppade i bilen och kom och hämtade henne. När det var bestämt fick jag masa mig ur sängen för det skulle bjudas på kaffe när de kom. Trollungen ringde även sin far, så han fick veta att han ska hämta henne på Skoghall. "Geten" blev överlycklig när hennes älskade Öbor kom. Katten vågade sig nästan fram, men hundskrället jagade bort henne, det fick hunden skäll för och Katten fick Farfars uppmärksamhet.

Nu känns det som jag bara får en "tråkig" torsdag, då "Geten" till sin stora glädje fick bli med till Öa, så nu är det bara jag och Katten hemma och inga måsten. Så det blir en dag i soffan, lite sport på TV och känner jag mig och Katten rätt så slumrar vi nog till en stund eller två, vardagslyx på en torsdag.


Bilden hittade jag här, och låten för dagen här...

Inga kommentarer: