2012-01-01

Snö, snö och åter snö

Vaknade av att Trollungen bjöd mig på frukost på sängen, är inte så glad i att äta i sängen, men hon ville pigga upp sin mamma och det gjorde hon, och än gladare blev jag när jag fick se ca 1dm snö ute.

Träningsdagboken är jag lite fundersam över, min älskade sjukgymnast, som nu är tillbaka, har sagt till på skarpen att snöskottning ska jag låta bli. Nu funderar jag på att skriva styrketräning 45 min idag, för det är ju just vad det är att skotta snö. Kaffet och resterna av efterrätterna smakade väldigt bra när vi kom in. Trollungen fick en stor kopp varm choklad med vispgrädde och Marshmallows och så valde hon en glass.

När jag var ute var det lätt och kall snö men allt som dagen gått har det blivit blötare och blötare, så nu står en "Snötjej" på vår altan, och brevid henne en snölyckta, det är Maken och Trollungen som passat på, förra vintern han vi aldrig göra nån snögubbe, det var nästan aldrig kramsnö.

Jag och katten ser på sporten på SVT och väntar på att Maken och Trollungen ska komma från affären så att vi lan fixa mat, men vi har det så bra där vi sitter så det går ingen nöd på oss.

God fortsättning på 2012, glöm inte att ta vara på guldkornen, vardagslyxen och ljusglimtarna!

Inga kommentarer: