2007-09-10

Måndag igen

Nu är det måndag igen, och jag har gjort min andra måndag på reuma rehab, inte konstigt att jag har ont. Idag har jag hunnit med att ha vattengympa, handträning, pysselstund och rörelseträning, nu är vi lediga tills 17.30, då är det mat.

Vad gör alla som inte har fler än fem tv-kanaler? Jag förstår inte hur de tänker, de som bestämmer att man på ett sjukhus inte ska ha fler kanaler. För att inte tala om de på hotellet, är det nån gång man har tid att titta på TV så är det här. Men här kan jag bara se SVT 1, 2 och kunskapskanalen, TV4 och så nån med tecknat, jag saknar 3:an och 5:an, och en massa andra som man kan titta på bara för att man inget annat har att göra. Tror att det är en massa fler än jag som känner så här... Idag har jag lånat en sax på terapin, ska klippa ut en massa bilder som jag ska ha när jag pysslar i morgon.

Vi har alla hört och läst om att landstinget behöver spara, och vi har kommit fram till att vi ska skriva ner en massa förslag på åtgärder, vi tror nämligen att vi skulle kunna spara en massa pengar genom några lätta åtgärder. Tex så borde man byta ut alla lampor mor lågenergilampor, måste göra en enorm skillnad på elräkningen. Fler TV-kanaler skulle göra att färre tabletter behöver delas ut, man kan glömma sin värk om man tittar på nått bra på TV. Internett uppkoppling på rummen, i alla fall på hotellet, även här kan man spara på tablett kostnaderna, och de som vill utnyttja detta kan betala en summa/dag, så får man in några kr oxå... Tänk vad vi är klyftiga, kan undra om nån nappar på våra förslag, för då kan vi säga att vi tänkte på det först...

Inga kommentarer: