2007-09-02

Svart bälte

Så har det då äntligen hänt: IKEA har kommit till stan. Men jag är ingen älskare av kö och mycket folk så jag väntar, eller det var vad jag hade tänkt att göra. Då hade jag inte lagt in Makens tankar och behov av shopping. För idag sa han plötsligt: "Ska vi åka till IKEA nu." Vi var hos farmor och farfar efter att ha träffat dem när vi var och tittade på bilar. Nä vi ska inte köpa ny bil vi tittade på SAABar från förr. Herr och fru T var där för herr T har köpt sin drömbil och den var med på en utställning med veteranbilar. När vi var klara där så bjöd farfar på middag och sånt tackar man inte nej till.

Så nu var vi där, mätta och belåtna, när Maken kom på att nu var det läge. Trollungen fick vara kvar och så for vi, tanken var väl att lördag kl 16 har de flesta som tänkt sig till IKEA redan är inne i affären eller har åkt hem igen och inte är det väl så många som kommer ca 2 timmar innan stängning Ack vad fel jag fick, det var kö, med vakter och rep, det var värre än när man ska på krogen. Inte för att jag varit på krogen och stått i kö de senaste 5 åren, men jag kan slå vad om att killarna som var vakter tog bilen kl 18 för att stå vakt i nån dörr under natten. Men det var inte en ut en in som gällde, här var mer 1o0 st ut 100 in... Det gick med andra ord rätt fort, och sen var vi då inne, i vad jag tror kommer att bli ett kärt nöje, när nyhetens behag lagt sig. Det var lite mycket folk för att jag skulle trivas, men det var stort och mycket att titta på och restaurangen lär ha sjöutsikt...

Handlade vi nått? Självklart, finns det nån som går ut genom IKEAs dörrar utan att ha hittat nått? Nu är jag ju gift med en med svart bälte i shopping, så även vi hade en kasse med saker. Det var färgpennor åt trollungen och täcken till den samma, hon ska ju ha ett i husvagnen och nu fick vi två till priset av ett, så nu slipper vi släpa om utifall det blir gäster i husvagnen. Det kanske är tur att maken har svart bälte, jag måste ju tänka och det slutar ofta med att det jag tänkt köpa är slut....


KABOM

Inga kommentarer: