2007-09-09

Vart tar tiden vägen?

Tid är ett knepigt begrepp och den har en förmåga att inte vara som jag vill, ta bara det där med vart den tar vägen när man är ledig, eller som nu hemma på permis. Mån-fre denna vecka de gick sakta, sakta och så äntligen vart det fredag och jag fick åka hem och nu är helgen slut, jag har ju inte ens hunnit packa upp väskan. Tur att jag hade smutstvätten i en plastpåse och att maken har tvättat de kläderna.

Hur mår du? frågade en granne och svärfar, ja vad säger man, när lederna i händer och fötter håller på att ta död på en. Men skulle inte du på rehab för att bli bättre? blir följd frågan. Jo det är väl tanken, men just nu är det allt annat än bättre jag mår... Hoppas veteranerna som är med på sjukhuset vet vad de talar om när de säger att det vänder efter ca två veckor. Det borde innebära att jag mår kanon på husvagnsmässan nästa helg....

KAKOSÖ

Inga kommentarer: