2012-05-08

"Fritidshemmensdag"

Idag skulle man fira "Fritidshemmetsdag" i Folkets Park mellan 13.30 och 16.30, alla barn var välkomna och om man skulle hämta sitt barn tidigare var det viktigt att man meddelade personalen det. Det var lite av den informationen vi fick på lappen Trollungen hade med sig hem för ett tag sedan. Där kunde det stoppat om jag sagt hej då åt henne ute och inte följt med in och bekräftat att jag skulle hämta henne och Killarna 16.30, i Folkets Park. För det var jag ju tvungen att fatta att det var de vanliga tiderna som gällde och inget annat. Jag sa att så stod det inte på lappen och så funkade det inte förra året, men det kunde jag ju inte bevisa då lappen var hemma.

Väl hemma ringde jag upp och läste upp vad som stod på inbjudan och fick höra att jag hade ju rätt och att hon jag pratade med skulle meddela barnen att jag skulle komma halv fem som vi sagt. Men säg den glädje som varar. Efter någon timme ringer människan upp upp och sa att jag hade fel och att de kollat med de andra husen och att det var de vanliga tiderna som gällde, dessutom skulle "Storbusen" inte få vara med alls då han brukar gå hem 13.30. Jag upplyste då att hans mamma bokat in möte på högstadiet då Killarna skulle få vara med på det roliga i Folkets Park. Här bröts samtalet och människan ringde inte upp och svarade inte på mina försök. Så efter att ha kokat av ilska i flera timmar ringde jag rektorn och tänk, jag hade fattat lappen rätt och hon kunde tom räkna ut att flera föräldrar tolkat den som jag och att de inte sagt till, för det stor ju klart och tydligt att man bara behövde säga till om man skulle hämta tidigare. Hon skulle genast ta tag i detta och jag inser ju att läraren och fritidspersonalen jag pratat med inte skulle gilla det hela, men det bryr jag mig inte om, ungarna hade rätt att få vara med hela tiden och det fick de.
Här kunde det hela varit slut, men man har ju vänner med barn i de andra husen och tänk de hade fått "samma" lapp och de som var ledigt enligt schemat hade fått frågan flera gånger om de inte skulle bli med på den roliga eftermiddagen i Folkets Park. Nu förväntar jag mig en ursäkt och en förklaring, men det lär jag inte få, men ungarna hade en kul dag i "Parken" och det är ju det viktiga. Min ilska har gjort mig helt slut, men en orange hylla och två lådor har jag målat på vilja och energin av ilskan.




Inga kommentarer: