2012-05-26

Mödrar i dagarna tre

Vi tar tillvara alla tillfällen och några till för att fira eller umgås med nära och kära denna helg är det mödrar som firas. Gudmodern träffade vi och åt med igår, världens bästa Gudmodern hade fixat glutenfria kanelbullar och sin speciella kaka, bullarna till mig och 2 "mjuka pepparkakor" till Trollungen och Maken. Min mormors grav har vi satt blommor på och så har vi firat Mams/Mormor/Svärmor idag med blommor och tårta, det fanns tom glutenfri Prinsessbakelse, så jag fick "tårta" jag också, så god. Imorgon räknar jag kallt med att bli väckt med paket innan vi ska på fotboll för att sen fira Makens mamma, min Svärmor och Trollungens älskade Farmor. Nu njuter jag av årspremierer i hängmattan, att det kan va så gott att bara ligga i skuggan och njuta av livet, det är en ljusglimt och ett guldkorn på en och samma gång, som bonus känner jag den ljuvliga doften av syrenen som börjar slå ut.

Inga kommentarer: