2012-05-10

Trötta

Idag är det en sk hatad torsdag, då uppskattar jag inte att det knackar på dörren 8.10, eller att familjen Skata börjar sin morgonkonsert 8.30, precis när jag och Katten skulle somna om.

När jag kämpade med frukosten, gav upp försöket att få sova mer, rinde de från skolan, Trollungen var sjuk, och hade spytt (hon har aldrig haft magsjuka). Roger fick slänga sig i bilen och precis som han och jag förutspådde så var det första Trollungen sa; "Jag är hungrig, kan jag få mat?". 3 fiskpinnar och massa mos senare tog hon en "Guldnogat" till efterrätt och nä hon är inte sjuk.

Vi tror det hela handlar om att den i personalen som har ordning och reda på allt och alla varit sjuk i över en vecka och nu orkade inte Trollungen mer. Spyr man får man automatiskt gå hem, typiskt att det skulle inträffa en torsdag.

Inga kommentarer: