2012-05-04

"Titta ut, titta ut.."

Alla tre bilder har jag "lånat" här.

Inte hade vi dåligt väder igår, men idag är det gråkallt och mina leder funderar på att säga upp sig. Så igår jag låg ute i en solstol och läste mest hela tiden. Det är underbart att jag äntligen kan sätta tänderna i böcker igen. Pocket funkar bäst, men även andra går bra om jag bara tänker på att hålla huvudet stilla. Dyslektiker har en förmåga att läsa med hela kroppen, i alla fall genom att vrida på huvudet och inte bara använda ögonen. Min nacke gillar inte den rörelsen utan det slutar med "migrän", men nu har jag läst tre böcker i rask takt och de har alla varit kanon, på olika sätt. Läsvärda och tänkvärda och de lever kvar i mig även efter att jag läst ut nästa, det kallar jag bra betyg, när det "ploppar" ett läsminne ur en bok bara så där...

Inga kommentarer: