2012-06-17

Kalashelg

Nu har vi kalasat i tre dagar, det är nästan så jag längtar tills imorgon och vardag, fast imorgon är tanken att jag ska träffa fd "världens endebon", efter kursen, så det blir en bra start på veckan...

Fredagen handlade om att min "lillkusin" tog studenten och jag kan lova att vi var stolta, några av oss fällde en tår och massor av kort har vi tagit, men frågan är vem som var gladast när det var dags att lämna Halsberg, studenten eller Trollungen...


Det var som vanligt trevlig, mycket gott att äta när bilen kom till min älskade Morbrot T och hans familjs hem, med de två mycket nöjda passagerarna.

Efter  en natt hos Mams bar det av till Paps och M, Trollungen och Morfar gömde presenten från Trollungen så inte M skulle få veta vad det var och så att Morfar kan mumsa i hemlighet. Solrosen, som var den officiella presenten fick stå inne, då det regnade i stort sett hela tiden. Men Morfar kan verkligen göra strips, så nu står en fritös hög upp på listan över vad Trollungen anser att vi måste införskaffa, det var ju bättre än på alla hamburgerrestauranger hon kunde komma på. Hon åt nog 3/4 av allt han gjort, och det var inte lite det. Korven var lite pepparstark, men att strips, korv med div tillbehör kan bli så gott, förvånar mig varje gång, men det tillhör en favorätt om någon frågar mig.

Kändes bra att berätta för dem om polisanmälan och jag kände verkligen deras stöd och de var lika förvånade och oförstående som alla andra som vet om det.

Idag har vi kört Trollungen, vår minsta buse, och "Lillbussen" till "Nöjes" för Bowlingkalas, jag, Maken och Hunden tog en fika vid "havet" medan vi väntade. Där fanns det många fina Amasoner, en röd sån och en passande husvagn, det vore nått det.

Efter att ha hämtat "Kalasbusarna" lekte de ett tag och vi fick kaffe och te av Killarnas mamma, sen bar det av hemåt och fram med grillen, sparris, majs och kött, serverades med sallad och gurka i tortillasbröd och jag som trodde klockan var närmare 19, insåg att hon inte var 17 en gång. Nu avslutar vi helgen med sport på TV och min nacke i viloläge..Helgen har varit fylld med ljusglimtar och guldkorn, och det gör livet enklare att leva, även om vi saknade några både i fredags och igår.


Inga kommentarer: