2012-06-07

Skolavslutning på riktigt


Det är ett måste att testa kläder och skor så här dagen före den stora dagen, då Trollungen slutar ettan. Själv har jag fått order att baka en rabarberkaka utan rabarber och ha med hallon, jordgubbar och vaniljvisp till fikat efter avslutningen i kyrkan. Vi ska vara på plats 7.50, och då ska jag ha vita tights, den blå klänningen med vita prickar, mina rosa skor och rosa halsduk och jeansjackan, det är också en order. Det ska dessutom bryggas kaffe, packas fikakorg och bytas örhängen mm mm, innan vi åker. 


Igår var en stor dag, då fick jag äntligen ta ut läkörhängenen och vi testade flera par, så stolt som Trollungen var då är sällan jag sett henne, hon bubblade av skratt och hade svårt att somna. Imorgon ska hon ha dem hon fick av Mormor, tyvärr hittar vi inte det matchande halsbandet, men vi är ju mitt i ett kaos pga flytt av Trollungens sovrum och rustningen av övervåningen.

Inga kommentarer: