2012-06-13

"Kursare"

11 juni betydde första dagen på sommarlovet för många, för mig betydde det att jag började på en minst 3 månader lång kurs, och det utan rätten att vara ledig utan att det ska godkännas i tre olika instanser. Att jag inte har nått "sommarfritids" till Trollungen och att de på fritids bara suckade när jag kom och sa att jag behövde ha henne där under tiden när hennes vanliga fritids har stängt, bryr sig inte de som styr sig om. Vi har nu förhoppningsvis lyckats lösa så att Trollungen får ett sommarlov. Men det verkar som om jag är den enda som gått denna kurs sommartid och samtidigt har barn som behöver tillsyn. Ett stort TACK till Farmor och Farfar och förhoppningsvis även till Makens jobb, han ska försöka flytta en semestervecka för andra gången pga min kurs.

Tro nu inte att jag inte vill gå kursen, jag tycker det känns helt rätt och hoppas att det leder framåt, men än så länge har det mest handlat om logistik och få sommaren att flyta på så smärtfritt som möjligt och det utan att ha så mycket som en enda rättighet. Nu ska jag inte gnälla allt för mycket för de på AF har lovat att jag får vara ledig lite under tiden när fritids är stängt. Men beslutet har hittills fattas inte mindre än två gånger och det gör att jag hamnar i stress och panik, för vi hade löst allt när de plötsligt ändrade förutsättningarna en aning så nu håller vi tummar och tår att besluten går vår väg, att de som är fattade står kvar och att jag och Maken bara kommer att vara lediga typ 3 vardagar denna sommar, det får gå, det kan ju sluta med att jag nästa sommar har riktig semester med regler och lagar som styr.

Inga kommentarer: