2012-06-30

Sommarlov och "tvångsledig"

Igår började Trollungens sommarlov på riktigt och jag min "tvångsledighet" på 14 dagar. Det firades med en bullpåse och revbensspjäll av Trollungen och tre nya pocketböcker för min del.

Idag när Maken och jag löst Melodikrysset och det var dags för 11-kaffe, upptäckte jag bullbristen, men Trollungen hade lösningen; "Vi har bil, ICA i centrum och pengar". Maken fick ta sig en tur, kaffefilter och kaffe behövdes också.

Idag blir det Friidrotts-EM och vila för min del, att sitta still på kursen sliter mer än jag trodde, och då var jag inställd på att det skulle bli tufft. Trollungen frågade igår om de var snälla mot mig på kursen. Jag förstod inte frågan, så hon fick förklara varför hon frågade. Det enkla svaret löd; "Du har ju så ont!" jag försäkrade henne om att de är snälla, men att jag får ont när jag måste sitta still så mycket.

Inga kommentarer: