2012-06-24

Midsommar 2012

Denna helg har många minnen, av olika slag, jag fick min Systeryster för en massa år sedan, Paps är född i samma veva, men för än fler år sedan. Många är åren då femkamp, midsommarstång med dans och logdans i "Klockis" stod på programmet. Som scout var det Kungsol som gällde, men även en och annan festplats han jag besöka innan det blev Värmland som blev min bas här i livet. I år var vi på Bomstad både dag och kväll, vi såg slutet av fotbollen hemma i soffan. Det fick mig osökt att minnas en liten ö utanför Aten, där vi -94 såg fotboll och firade både segrar och födelsedagar, svårt att förstå att det gått 18 år.


Igår var vi tillbaka till Bomstad, fikade upp resterna av midsommartårtorna och njöt av att inget göra. Trollungen hade med sig bäst bästaste vännen, de badade, mumsade melon, sockervadd, åkte karusell och Trollungen badade ofrivilligt med kläderna på.


Idag tog det två timmar från det jag vaknade tills någon annan kom upp, inte ens Hunden ville bli med mig ut. Jag han åka och köpa färskt bröd till sömntutorna och rasta hunden innan de gnuggat sömngruset ur ögonen. Nu blir det förmiddagsfika här på 17

Inga kommentarer: