2010-04-02

Aprilväder

Trollungen har åter igen feber, nu börjar jag tröttna, det har kommit och gått sedan i måndags och när vi igår kväll slapp se 38,nått på termometern trodde jag att det var över, så idag har hon fått cykla, lekt både ute och inne med kompisar och det har varit så kul. Men så plötsligt blev hon gnällig på det där sättet hon gnäller när hon är sjuk och när vi kollade temperaturen så visade den på 38,3, sån nu är det som att börja om från ett igen. Pratade ed sjukvårdsupplysningen och där hade de inga jourtider kvar idag utan vill att jag ringer igen så snart vi vaknar imorgon. Så nu får vi se om det blir nån påskparad för familjen Lavér...

Runt om kring mig har folk muttrat om vädret, brist på vår och att de är trötta på snön, jag kan hålla med om att vintern har varit snörik och att det känns som om våren aldrig kommer, men samtidigt så är det där med att snön ska yra 7 gånger efter vårdagjämningen och att jag hellre har snö än regn och lera. Så därför blev jag väldig förvånad när det plötsligt började pratas om aprilväder och att man får räkna med både regn, kyla och snö så här års. Kom folk på det när de vände blad i almanackan och fick se att vi just gått in i april eller vad var det som hände???

Inga kommentarer: