2010-04-09

Brevet kom igår

Redan igår hade vi förmånen att i stort sett bara se en feberfri Trollunge och det började så även idag, hon är förvisso sliten, förkyld och uttråkad, men feberfri, så det går åt rätt håll.

Fick deklarationen igår, och det såg riktigt bra ut, får tillbaka lite pengar och det känns ju alltid som en vinst, och de kommer att behövas för det finns för många hål att stoppa dem i, men nu gläds jag åt att jag ska få dem, vad de ska användas till får komma sen. Tror att det blir en natt på hotell i Göteborg och två dagar på Liseberg, det är en utgift vi redan räknat med, men det är ju alltid roligare om man har lite extra klirr i kassan en sån gång.

Fick även ett annat brev, förutom alla räkningar som alltid trillar in, och det är inbjudan till kursen; "VIKTiga Mål", en 4-dagars förberedande kurs inför Gastric BY-Pass operationen, så den ska jag gå i början av maj, vilket i praktiken betyder att jag sedan är klar för operationen, men med tanke på att sommaren är här snart så lär operationen nog bli nån gång i höst. Blev plötslig nervös, men jag gör ju detta för att läkarna säger att det är det bästa alternativet för just mig och jag behöver verkligen ge mig själv denna chans till ett lättare liv. Vet att resan nu har börjat och jag vill verkligen detta, men vägen kommer inte att vara spikrak och det är mycket att tänka på. Beslutet att starta denna resa tog jag i augusti och det var redan då ett beslut jag tänkt enormt mycket på, jag pratade med min Husläkare innan jag bestämde mig och hans ord väger tungt, även Maken har fått vara med på ett hörn men det är helt och hållet mitt eget beslut och nu är jag på väg...

Inga kommentarer: