2010-04-20

VAB, igen

Trollungen är återigen sjuk, krupp-hosta och feber som kommer och går. Så därför blev jag tvungen att ringa FK, där möttes jag först av en "spökröst" som upplyste mig om att jag hade plats 307 i kön, men att jag kunde bli uppringd när det blev min tur, vilket jag valde. Det gick inte lång tid innan jag blev uppringd och på nån minut hade jag anmält att VAB:ar. När jag sedan ville att hon skulle kolla om det står i deras dator att jag är arbetslös möttes jag av en attityd som är typisk för FK; Det är inte deras fel om nått är fel och det spelar ingen roll om det står fel i papprena de skickar ut. Men fn ta mig om jag skulle göra ett fel, då kan jag få vänta i månader på mina pengar. Trots att det var med en från FK när jag blev uppsagd så har de inte lyckats ändra på detta på snart 1,5 år, men jag får väl än en gång skriva det nya och vem vet de kanske har fått in det rätta lagom till jag har ett nytt jobb...

Att jag får pengar den 20:e har Trollungen full koll på, i alla fall idag, jag har nämligen lovat henne nya skor när Barnbidraget kommer den 20:e i denna månad, att hon är sjuk ser hon inte som ett hinder, hon bara väntar på att vi ska åka. Det finns dock ett par problem, hennes feber och hosta, plus min rygg och en höft som gör att jag inte vill köra. Har tagit extra tabletter mot smärtan och när jag hämtade ut just den sorten så sa kvinnan på Apoteket att jag inte borde köra när jag äter dem. Så nu väntar Trollungen på att Maken ska komma hem och köra henne till skoaffären, eller att Farmor ska höra av sig och övertalas att hämta henne. Själv anser jag att vi kan vänta nån dag eller två, men enligt Trollungen har hon redan väntat tillräckligt, typ en vecka eller två...

Inga kommentarer: