2010-04-07

Sjuklägret fortsätter

Trollungen har ett virus i kroppen så hon har feber och får på nätterna astma, livet är inte ett dugg kul om man är snart 6 och sjuk, och det är lika tråkigt att vara mamma till en sjuk tjej, vi var till VC igår och Trollungen ska vara hemma hela veckan, så jag fortsätter att VAB:a, med vissa avbrott då Maken får ta vid.

Var tvungen att besöka AF(arbetsförmedlingen) idag, man måste dit rent fysiskt för att de ska kunna trycka på en knapp på sin dator, det hela var över på mindre än tre minuter men jag var där i över 1,5 timme, kön var på ca 10 personer när jag kom och trots att de var minst 4 som jobbade på AF idag så tog det tid. Borde kunna finnas en bättre lösning när man inte har ett ärende som tar nån tid, kvinnan som kom straxt efter mig skulle ha en påskrift på ett papper och det tog väl inte ens 15 sekunder, för den som skrev på, men vad vet jag, jag är ju bara en vanlig människa utan riktigt jobb...

Inga kommentarer: