2010-04-05

Sjukläger

Annandag påsk, sista lediga dagen, men frågan är om det blir dagis imorgon, Trollungen mår inte bra och jag hat tröttnat på detta, vi var till Gripen i lördags och fick penicillin utskrivet åt henne, men febern kommer och går fortfarande och det oroar mig. Hon smittar inte enligt de som ska kunna sånt här, utan det handlar om en följ av en förkylning, som i alla fall inte jag sett röken av, men det känns bra att hon inte smittat de hon fått leka med när hon varit feberfri och betett sig som vanligt.

Själv vaknade jag före 7 utan att det berodde på värk, så nu håller nog skovet på att släppa greppet om mig och det känns som om det är på tiden, för nu vill jag må gott och kunna njuta av att våren är på gång och det finns så mycket jag vill göra, det ska sås och planteras, mm, mm, men framför allt ska jag njuta av att vara smärtfri, eller mer rätt, fri från den smärta en skov framkallar, smärtfri tror jag aldrig jag kommer att bli, men den vanliga smärtan är hanterbar, den kan jag leva med...

Inga kommentarer: