2010-07-01

Kött ett måste

Nu är det snart slut med att ha en tjej på dagis, imorgon slutar Trollungen och det ska firas, hon ska bjuda på glass på dagis och på kvällen blir det grillfest här på Klockstigen 17. Men vilken dum mamma jag är som trodde att det skulle bjudas på korv och köttbullar. Det är ju fest vi ska ha och då måste vi grilla kött, upplyste Trollungen mig om. Nu blir det nog lite av varje, så att alla kan få nått just de tycker om. Jag måste säga att jag blev både förvånad och stolt när Trollungen först talade om att vi skulle ha grillfest och sen sa att vi skulle bjuda på kött, det är, som jag ser det, ett bevis på att vi gjort rätt som inte tvingat henne att äta en massa, nu smakar hon på det mesta och plötslig vill hon ha annat än bara makaroner, ris, spagetti och ketchup. Så nu ska här kokas revbensspjäll och sen ska jag lägga dem i marinad över natten, för det är just sånt kött med ben som Trollungen beställt.

Inga kommentarer: