2010-07-09

Ledighet

Snart har veckan gått, i alla fall arbetsveckan och det är den sista innan Maken går på semester och Trollungens första på sommarlovet. Kan konstatera att båda är nöjda och att det ska bli skönt att få vara "lediga" alla tre. Jag är ju inte ledig, utan arbetssökande, har sökt några jobb, bla ett här i kommunen och det vore så skönt om jag fick det, då jag tror att jag vore en tillgång, men det är det med all säkerhet många som är.

Har idag varit ner till AF för att få ett papper påskrivet och lite information om vad som gäller under sommaren, pappret fixade han jag träffade, men så mycket klokare blev jag inte. Ska låta det vara osagt om det beror på mig eller han som skulle ge mig svaren, fast jag kör väl på som vanligt, söker de jobb jag tror mig kunna utföra och tränar på för att bli bättre i mina leder. Det är ganska fascinerande att jag är helt arbetsför om man pratar med FK och att alla andra, som tex läkare, sjukgymnaster och de på AF är överens om att så inte är fallet. Själv är jag överens med de senare, men är helt inställd på att jag ska bli så bra att jag kan jobba, helst på heltid, men om det sen slutar på 75% så lovar jag att inte bli allt för besviken

Ledighet betyder väl bara att man inte går till jobbet/dagis, för det kan väl inte betyda att man inte ska göra nått, för då lär i alla fall Maken bli besviken, Trollungen ser till att ha att göra hela tiden och Maken har en lång, lång lista på saker som ska fixas de kommande 3 veckorna, själv ska jag njuta av att det är sommar, att ha de jag älskar mest hemma och så ska jag se till att få lite egen tid, en tjejkväll hoppas jag få uppleva innan det är dags för förberedelserna inför op...

Inga kommentarer: