2010-07-13

Nu är det bokat

Idag kom brevet som bekräftar det jag redan visste, den 7 september blir det operation i Torsby. Det är med blandade känslor jag läst alla papper, har väntat sedan september förra året på att få ett datum och nu har jag det, men samtidigt är det många tankar och känslor som far runt i kropp och knopp. Tanken på operation har jag haft i några år, det är mina läkare som fört det på tal men först ville jag inte höra talas om det och sen tog det något år innan jag ens vågade tänka tanken. När jag sedan väl bestämde mig för att ta tag i vikten en gång för alla var jag inställd på att bli skickad till dietist och börja kampen med kalorier och ev ta nån typ av medicin, för jag visste att jag behövde hjälp och bad min husläkare om den. Att det skulle bli remiss för operation på en gång blev en chock, men enligt husläkaren är det vad som är bäst för mig utifrån min hälsa, med tanke på psoriasis artriten, och de i Torsby håller med, själv är jag trött på att ha ont i lederna och att vara stor och tung. Så nu börjar kampen som ska göra att min kropp mår bättre, att jag på kuppen kommer att bli lättare ser jag som en otroligt bra bonus och vem vet det kanske till och med kommer att bli kul att köpa kläder. Det viktiga i detta är att mina leder kommer att få ett lättare liv och genom det kommer livet för Maken, Trollungen och mig att bli bättre.

Inga kommentarer: