2010-07-03

Lycka

Att sluta dagis är det bästa som hänt Trollungen, fast samtidigt saknar hon redan sitt dagis, eller kanske mer rätt, att veta vad som kommer att hända efter det efterlängtade sommarlovet. Att fira in sommarlovet med grillfest, bad i nya poolen med massor av vänner det är så man ska leva livet och det var en nöjd tjej som somnade i sin egen säng igår kväll.



Idag är det den varmaste dagen hittills i sommar och jag har klippt gräset, det funkar om jag svänger sakta och inte blev det sämre med "Sommar i P1" i öronen. Delade upp gräset i tre delar, ett dopp i poolen efter första delen, saft och en stund i skuggan efter del 2 och efter att vara klar, så är glädjen att ha fixat det betalning nog. Roger fick ta nån kvadratmeter, jag lyckades inte få igång gräsklipparen när jag skulle ta det sista på framsidan, men jag är stolt över det jag gjort. Ska försöka leva efter att glädjas åt det som finns att vara glad över och inte fokusera på det som inte funkar eller gå mig emot.

Inga kommentarer: