2010-07-28

Utflykt med Mormor

Mormor fick en överraskningsutflykt när hon fyllde år och i lördags var det dags att genomföra den. Trollungen försov sig en smula och jag var seg, men vi hämtade upp Mormor strax efter 10 och åkte upp på högen för att äta frukost och titta på "Konst på Hög"

Trollungen gillar att klättra så detta konstverk föll henne i smaken. Maken fick följa med in, jag klättrar inte och höjden på högen fick räcka för mig, bilresan ner var inte att leka med, upp sög det bara lite imagen, men då var jag ju hungrig...





Det är inte varje dag man delar parkbänk med några av Värmlands konstnärer, eller vad sägs om Marc Broos, Östra Ämtervik, hans hustru Karin och deras närmaste grannen Lars Lerin. Mormor och Trollungen gör sig bra i sammanhanget...




Efter att ha knallat runt och tittat och klättrat på konsten så var det dags för nästa utflyktsmål, som var Svampen. Här blev jag grymt besviken över bemötandet och det faktum att vi valt dag utifrån att Trollungen skulle få gå den guidade turen om vatten och så fick vi veta att under jun-aug så är det ingen guidad tur. (Har i efterhand fått det bekräftat att de har guidade turer dagligen under sommaren och är erbjuden en gratis guidning och en fika för hela familjen)

Sista stoppet var i Nora är vi musade Noraglass, innan vi vände hemmåt. Vi åkte över Pershyttan, Ramsjön, Klockhammar mm. Det blev en nostalgitripp för mig och Mormor och när vi ändå var igång tog vi vägen förbi "cirkusen" mm i Kumla. Det var en trevlig utflykt och Trollungen var så nöjd när hon somnade i baksätet på bilen när vi åkte hem.

Inga kommentarer: