2010-07-06

Makaroner och korv

Det är inte lätt att få till det där man ska stoppa i sig under en dag, mitt mål att äta 6 gånger/dag är allt annat än enkelt. Med tanke på att jag i början av hösten ska genomgå operationen så är det bra om jag får till rutinerna redan nu. Faktumet att "vi" har "sommarlov" just nu ställer lite större krav på mig och än så länge ha det funkat, men så har det ju bara gått 1,5 dag. Idag kokar jag köttgryta till kvällsmat, det är vad Trollungen vill ha om jag frågar henne. Nu var det ett tag sedan jag lagade det, så grytan puttrar på spisen och jag har en burk pressgurka i kylen, potatis och ris ska kokas när det sen är dags, jag och Trollungen föredrar inte samma sak till köttgryta. Dagens lunch bestod av makaroner, korv, tzatziki och ketchup, ganska bra sammansatt om jag får säga vad jag tycker, att vi sedan inte åt av allt nån av oss är en annan sak...

Inga kommentarer: