2010-07-30

Packningsdags

Nu börjar det närma sig avfärd, eller mer rätt jag börjar ha läget under kontroll, har varit in till K-stad och köpt en massa bra att ha på resan saker, som nya såpbubblor, ett hopprep och ett "tvistband", det var 50% på massa saker på Maxi och det passade mig utmärkt. Hittade en bok och rittavla med Dora, som blir utmärkt att ha i bilen, den var tyvärr inte på rea men den fick bli med hem i alla fall. Glitterpennor och en CD-saga om Sune fick det också bli, lite godis i små påsar så man kan ge en lite då och då har jag införskaffat och matsäck tills imorgon och kvällsfika till ikväll har jag köpt.

Nu återstår att packa kläder för regn och rusk, kan ju vara smart att ha med några extra ombyten ifall man blir blöt. Ryggsäcken måste jag gå igenom, den ska fyllas på med mer bra att ha saker, som våtservetter, plåster, salva som bedövar, läppsyl, tabletter så de mina kan äta laktos, huvudvärkstabletter, en flaska med vatten, lite kex och en festis mm, mm.

Kvar att göra är sedan att hämta Gudmodern, ta en kvällsfika, sova sött och sen släpa sig upp, packa kylväskan och börja den efterlängtade resan mot Göteborg...

Inga kommentarer: