2011-10-19

Fika med gott samvete


meramilo.se har fått låna ut sin bild

Vädret är inte på min och Hundens sida, det är grått, kallt och regnar, så helst ligger vi inne och gör ingenting. Nu funkar det ju inte riktigt så. Men då passar det ju bra att efter den av hunden hatade rundan vid lunch, lämna henne och Katten och fara in till Bergvik. Ska gå på stöveljakt och passa på att ta en fika, får sällskap av "våra" busars mamma. Ska bjuda henne på fika, för är det en enda dag man ska fika så ska man göra det idag och se till att det är en sk Fairtradefika. Inte för att jag kommer att sluta fika, har just tagit ut en plåt med kakor ur ugnen, vem vet kanske får besök på lördag och jag vet att jag får det imorgon. Fika är en vardagslyx jag uppskattar och kommer att fortsätta unna mig.

Inga kommentarer: