2011-10-17

Idrottsförälder


Bilden är från biblioteket.se

När jag flyttade till Forshaga var jag ingen älskare av bygdens son och världsstjärna, men han har vuxit i mina ögon och jag har sett andra sidor av honom via lokalradion och VF, Närkontakten mm. Igår var jag på en föreläsning son han höll ihop med Christian Augustsson om föräldraskap och idrott. Om hur viktiga vi föräldrar är när våra barn idrottar, men med fokus på hur en bra idrottsförälder är och på vems villkor det hela ska handla om. Det gav mersmak och jag skulle gärna höra dem igen och då mer ingående, för de hade mycket bra och viktigt att förmedla. Jag passade på att köpa boken, hade gapskrattat om nån sagt att jag skulle ha en bok som Stefan Holm skrivit när jag såg honom som tonåring på idrottsplatser eller de första Finnkamperna, tur att jag har utvecklats och det har förmodligen han också gjort.

Inga kommentarer: