2011-10-12

Hämtpizza

Igår var det dags för "Lära känna-samtal", Trollungen hade lite fjärilar i magen, det fanns några jobbiga punkter hon ville ta upp och osäkerheten om hon gjort rätt hänger ju ständigt över henne. Maken och jag är ju alltid stolta och glada över vår "guldklimp", och vi har pratat mycket om att det är okej att göra fel, så länge man försöker och gör sitt bästa, man får alltid en chans att göra om och göra rätt.

Samtalet med fröken var ett konstruktivt samtal och läraren har samma bild som vi när det gäller Trollungen och det är ju skönt, det var som balsam för själen att få höra hur duktig tös vi har. Det enda Trollungen behöver träna extra på är att våga göra fel och känna att det ät okej, jag undrar hur läraren ska få in det i arbetsschemat och är glad att det inte är min huvudvärk. De jobbiga punkterna var fröken väl medveten om och det stärkte Trollungen och jag tror att hon egentligen redan visste det men hon behövde få det sagt när det bara var vi.

När vi kom hem började Maken ta ner poolen, det tar alltid längre tid än man tror, jag tog ner nätet på studsmattan, så vi fick lite gjort. Helgen kommer att handla om kalas, leklandet och avslutning med fotbollen, plus att Maken ska bort med jobbet fre- till lördag, så då lär trädgården stå orörd.

Trollungen fick önska sig kvällsmat då samtalet varit så positivt, och dröm om min förvåning, hon ville ha hämtpizza, det har aldrig hänt så det var klart att hon och Maken kunde dela på en sån. Maken fick äta sig mätt på mackor, för Trollungen åt 2/3 av pizzan. Det är ett till bevis på att vi är på rätt väg med vår tjej. Stoltare föräldrar än här var nog svårt att hitta igår. Det värmer fortfarande mitt hjärta och det kan behövas, för idag är det överdragsbyxor och vantar som gäller.

Inga kommentarer: