2011-10-25

Väntar

Idag ska en läkare från Kirurgen ringa, nån gång mellan 9-12, känner mig något låst, för även om de har mitt mobilnummer vill jag ju inte vara ute när han väl ringer. Inte vågar jag tvätta håret för då ringer det garanterat och då hör jag det inte. Så nu sitter jag i soffan och väntar. Hunden morrar och skäller, tror hon hör hantverkarna hos grannen. Ut får hon gå när jag pratat med läkaren. Gallan krånglar i ett och jag vill ha hjälp, jag kan ju inte leva med en massa tabletter i "bakfickan" för att i alla fall få livet att inte gå under...

Kl 14.00 är det dags för Rehab-möte på vårdcentralen, det är husläkaren och handläggaren från FK och så lilla jag. Det hela handlar om min nacke. Vi ska väl komma fram till vad som ska hända nu och jag kan bara hoppas att de ser till helheten, är ju inte bara nacken som är "trasigt", mina leder krånglar just nu och det gör ju inte saken lättare.

Inga kommentarer: