2011-10-10

Smärta

Ny vecka med nya möjligheter. Trollungen studsade i nya stövlar, byxor och tröja till skolan, stolt som en tupp, speciellt över stövlarna/kängorna, som jag är grymt avis på.

Själv började jag jakten på min husläkare, kom inte ens fram till telefonkön, men när telefontiden var slut, fick jag veta när han har telefontid, det kändes som vanligt som ett hån, hade ju ringt hela tiden ju. Det är nacken som är sämre än på länge som jag vill ha hjälp med.

När jag sen slog numret till Kirurgen, pga min krånglande galla, vars blåsa de tagit bort, så svarade de efter en signal. Gissa om jag blev paff, höll på att lägga på för att slå numret igen. Nu fick jag i stället en utskällning, för det borde jag väl begripa att om jag har så ont så ska man höra av sig, borde kanske tom ha uppsökt akuten. Men om man som jag ständigt lever med smärta, hur vet jag då när jag ska ringa? Har som regel att blir det bättre av värktabletter inom en timme så behöver jag ingen hjälp. Det var enligt sköterskan på Kirurgen helt fel, sen frågade hon om jag testat med att ta Ipren eller Dikloflenak, jag får inte ta nån av dem då jag pga PsA tar Orudis, och kommer upp i maxdosen. Då blev hon än ettrigare, för då läste hon min medicinlista och det borde ju vem som helst begripa att jag inte skulle ha så ont som jag till och från har. Men varför sa de då inget om det när de skrev ut mig??? Jag fick ju med mig tabletter mot värken, och de hjälper och har en telefontid i slutet av månaden, så jag hade ju som mål att stå ut, vilket jag nu inte gjorde. Tycker egentligen att jag var duktig som erkände mig besegrad av smärtan, men det förstod inte sköterskan. Är helt säker på att min husläkare kommer att förstå mig, om jag kommer fram vill säga.

Det hela slutade i alla fall med att jag lovade att besöka VC och ta prover akut idag, vilket jag gjort, och att sköterskan från Kirurgen ska ringa mig efter 16 idag. Då får vi se vart det barkar om det är Kirurgen eller nån annan son ska ta ansvar för min smärta, för jag klarar det ju inte enligt henne. Erkänner att jag är envis och kan själv, men nu behöver jag hjälp och inte utskällningar, fast hon hade förmodligen helt rätt, jag skulle ha hört av mig tidigare...

Inga kommentarer: