2011-10-25

"Oväntat besök"

Trollungen vaknade i lördags med orden "När kommer "mommo?" Så det blev att ringa och fråga, Trollungen ringde och fick svaret fram mot aftonen, och förklaringen att det är typ när kvällen börjar. Telefonen lades på och det gick 3 minuter, högst, då kom frågan; "När kommer mommo?"...

Nu hade vi turen att en av bästa kompisarna ringde så Trollungen cyklade dit och lekte medan jag och Maken stökade här hemma. Vi ringde hem Trollungen för mat och ja vi fick frågan om när kommer mommo. Nu hann vi äta och stöka undan efter maten så ringde Mams och sa att vi kunde sätta på kaffet.

Det blev några trevliga timmar, trots att min galla krånglade. Det är bara ett fel och det är att Kumla inte ligger bredvid Folkets Park här i Forshaga. Då kunde vi ses oftare, ta en fika och inte planera i förväg. Behöver jag säga att jag saknar "mina" närkingar och önskar att vi träffades oftare och bara över typ en fika/lunch utan en massa fixande och donande för att få till det. Men trots allt är det vardagslyx att få besök av de man tycker om, även om det var lördag...

Inga kommentarer: