2012-03-19

Bara tjejer hemma

Det är inte många timmar jag och Maken ses en vardag, men de betyder en massa, idag kommer han inte hem, åkte före 05.00 och jag saknar honom redan, och det trots att vi inte skulle ses för 19, då det är måndag = dans och pyssel i Deje för Trollungen.

Det är knepigt hur det funkar det där med att längta, bara för att jag vet att Maken inte kommer hem förrens imorgon känns det otroligt tomt och tråkigt. Tror "Geten" känner att nått är fel, kanske inte så konstigt när hon fick morgonkissa före 5. Hon har varit hopplös och vi har varit ute 3 gånger och det på en tid när vi högst brukar varit ute en.

Kvällen blir också annorlunda för oss alla, Trollungen får välja var hon vill sova, jag ser ju helst att hon sover hos mig, hon har i snart en vecka sagt god natt och sen somnat själv i sitt rum. Katten brukar ju ligga hos mig första halvan av natten så det hoppas jag hon gör nu också. "Geten" är van att Maken går sista och första rundan och så blir det ju varken ikväll eller imorgon, frågan är om hon tänker sova i sängen eller tar soffan, som hon gör när jag inte är hemma. Vilket är knepigt då hon alltid ligger vid husses fötter...

Inga kommentarer: